Wanita Dipulau Anak Dan Orang Ramai Kerana Mempunyai Kulit ‘Pelik’

Tak ada sesiapa pun yang minta untuk dilahirkan dalam keadaan seluruh tubuh badan memiliki benjolan.. Siapa kita untuk menghina ciptaan tuhan?? Korang pun kalau kena tegur gemuk atau muka tak cantik, mesti dah sakit hati kan..

Korang bayangkan nasib yang perlu dilalui oleh seorang nenek yang tinggal di Bangladesh.. Seorang nenek yang menghidapi ratusan tumor di seluruh badan, hidup tertekan sebab selalu dihina dan dipulau oleh seluruh penduduk kampung..

Ada juga penduduk yang menggelar nenek itu sebagai ‘wanita kentang’ disebabkan badannya dipenuhi benjolan.. Nenek yang dikenali sebagai Hosineara Begum itu asalnya dilahirkan normal.. Cuma ada sedikit jerawat di bibir atas dan lebam kecil..

Tindakan Hosineara untuk membuat pembedahan membuang benjolan di badannya menyebabkan benjolan itu merebak di seluruh badannya.. Ada benjolan itu bersaiz sekecil bola ping pong sehingga sebesar-besar bola tenis.. Anaknya sendiri pun dah pulaukan Hosineara..

Sebenarnya Hosineara bukan saja dipenuhi dengan benjolan di seluruh badan.. Benjolan di badan Hosineara ni juga sangat menyakitkan.. Apa yang Hosineara inginkan adalah bebas dari kesakitan..

Walaupun di uji dengan kehidupan yang sangat perit, Hosineara tak pernah terfikir mahu mengambil keputusan untuk bunuh diri sendiri bagi tamatkan kesakitan yang beliau lalui.. Kalau anak dara Melayu di Malaysia, putus cinta dengan pasangan pun kalut nak bunuh diri.. Macam hidup tu sengsara sangat bila tak ada pasangan.. – MissA/UtaraNews

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s