Pihak Sekolah Paksa Murid-Murid Jawab Peperiksaan Dalam Keadaan Jerebu Yang Tebal

Agaknya apa masalah pihak sekolah yang tak reti jaga kesihatan para pelajar ni ek?? Sepatutnya pihak sekolah jaga pelajar dari mendapat penyakit, ini boleh pula ‘paksa’ pelajar untuk menjawab peperiksaan dalam keadaan jerebu yang tebal..

Di China, walaupun pihak kerajaan China dah arahkan semua sekolah di sana segera ditutup dan tak dibenarkan keluar dari rumah sebab alami jerebu yang teruk dengan nilai bacaan melebihi 300..

Tapi, lain pula yang dilakukan oleh sebuah sekolah di tengah Bandar Linzhou.. Pihak sekolah dah paksa hampir 400 pelajar untuk menjawab peperiksaan di tengah-tengah jerebu yang tebal itu.. Malah ibu bapa juga nampak macam memberi keizinan anak-anak untuk pergi sekolah menjawab peperiksaan..

Memang peperiksaan itu penting, tapi perlu ke sampai paksa pelajar untuk ke sekolah dengan cuaca jerebu yang tebal macam tu? Kalau ada pelajar yang sakit, pihak sekolah ke yang nak tolong jaga dan bayar kos rawatan dorang??

Bodoh betul pihak sekolah yang tak pentingkan keselamatan pelajar ni.. Bacaan jerebu tahap bahaya macam ini pun, masih nak paksa pelajar datang sekolah untuk jawab peperiksaan.. Macam dah tak boleh tunggu hari lain untuk buat peperiksaan.. Harap ada mak bapa yang prihatin dengan anak masing-masing dan saman sekolah macam ini.. – MissA/UtaraNews

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s