Ibu Sanggup Kurung Anak Dalam Sangkar Anjing Kerana Diganggu Masa Main Mahjung

Anak ini adalah anugerah dari tuhan, anak juga ibarat kain putih.. Kain putih yang bersih, ibu bapa adalah individu yang perlu mencorakkan anak-anak, untuk menjadi baik atau sebaliknya.. Kalau dari kecil mendidik anak buat benda yang tak elok, dah besar nanti anak pun akan terbiasa untuk buat benda yang tak elok..

Kalau dari kecil ibu kurung anak dalam sangkar anjing, jangan terkejut bila anak dah besar nanti.. Dia pulak kurung ibu bapa yang dah tua masa tu dalam sangkar anjing.. Waktu tu kalau menangis air mata darah sekali pun tak berguna..

Di China, seorang kanak-kanak lelaki berusia tiga tahun dah dikurung ibunya dalam sangkar anjing.. Sedih tengok keadaan kanak-kanak lelaki tu yang dimasukkan dalam sangkar anjing yang kotor dan sempit..

Alasan ibu kanak-kanak itu memasukkan anak dalam sangkar anjing sebab anak lelakinya itu suka buat bising bila ibunya bermain mahjung.. Kanak-kanak tiga tahun memang la bising sebab nak bermain, bukan tahu nak duduk diam macam kanak-kanak yang dah besar..

Jiran-jiran berdekatan sempat muat naik gambar anaknya itu di laman sosial.. Memang ramai penduduk tempatan yang marah, kalau tak nak jaga anak tu.. Baik si ibu hantar ke rumah kebajikan je.. Jangan seksa kanak-kanak kecil yang tak bersalah..

Waktu seronok pandai, bila dah dapat anak tak reti nak jaga dengan baik.. Lebih pentingkan main mahjung dari jaga anak sendiri, kalau dah gila sangat nak main mahjung jangan buat anak.. – MissA/UtaraNews

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s