Suami Cemburu Bila Kawan-Kawan Selalu Puji Isteri!!

3f-copy

Siapa tak sayang bini wei, kalau sekali dua kawan-kawan dok puji bini korang cantik memang seronok lah kan.. Tapi kalau tiap-tiap kali jumpa, kawan dok puji bini cantik dan tengok bini korang lain macam ja, apa perasaan korang?

Mesti rasa diri tergugat kan?? Mesti korang akan fikir, kawan ni ada hati pada bini korang ke sebab selalu sangat puji dia cantik.. Bangga mesti la bangga bila kawan-kawan puji bini cantik.. Tapi bila dapat tahu macam kawan nak ‘mengorat’ bini korang, mesti tak senang duduk.. Betul tak??

Seorang lelaki ini dah kongsikan pengalaman rasa cemburu bila kawan-kawan selalu puji bininya cantik.. Bukan puji biasa, tapi puji ada makna tersirat.. Sebabkan pujian dari kawan-kawan, bini pula yang menjadi mangsa.. Sampai lelaki ini sangguo sorokkan jamu yang selalu di makan oleh bini dia..

Bini lelaki ni bila dah kahwin pandai jaga badan, nak pikat suami la katakan.. Bini lelaki ini pantang untuk minum air yang berais.. Walaupun surirumah, bini lelaki ini ada makan beberapa jamu untuk kekal cantik..

Lelaki ini rasa disebabkan makan jamu ni lah yang menyebabkan bini dia kekal cantik.. Itu pasal lelaki ini dah sorokkan jamu yang bini dia selalu makan.. Bini cantik pun salah bini tak cantik pun salah, yang salahnya tu diri sendiri.. Kalau dah takut sangat kawan ‘rembat’ bini korang, nasihat la bini tu pakai jubah labuh atau pakai nijab..

Kecantikan bini untuk suami seorang je, kalau dah kawan-kawan selalu tengok lelaki mana yang tak suka.. Betul tak?? Kalau dah bertutup mesti tak ada kawan-kawan yang nampak kecantikkan bini korang.. – MissA/UtaraNews

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s