Perempuan Ini NAIK ANGIN Bila Lelaki Pertikai Wanita Minta Hantaran Tinggi!!

3f-copy

Trend pihak perempuan minta hantaran yang tinggi bila nak kahwin, memang dah semakin banyak.. Alasan yang selalu di gunakan oleh pihak perempuan nak minta hantaran 15k atau 20k sebab nak majlis kahwin yang ‘grand’.. Biasalah kahwin sekali seumur hidup, kalau boleh nak buat ‘Wedding Of The Year’..

Kalau bakal menantu tu anak raja nak minta hantaran mahal-mahal tak kisahlah, ini bakal menantu kerja biasa-biasa saja.. Tapi bakal mak dan bapa mertua minta hantaran macam nak jual anak.. Kadang-kadang ada mak bapa sampai suruh anak putuskan hubungan dengan teman lelaki yang tak mampu nak bagi hantaran tinggi..

Sebagai mak bapa, korang patut mudahkan urusan anak-anak dalam mendirikan rumahtangga, bukan menyulitkan lagi keadaan.. Nak buat benda baik kot.. Memang banyak orang yang kecam isu wanita minta hantaran tinggi ni..

Nampaknya dah ada seorang minah ni mengamuk sebab ramai yang kecam wanita minta hantaran tinggi.. Korang tengok la status yang ditulis anak dara sorang ni, marah betul dengan lelaki yang minta hantaran murah.. Minah ni mesti salah seorang wanita yang minta hantaran tinggi..

Nak marah boleh, tapi janganlah libatkan orang lain yang tak bersalah.. Minah macam ni rasanya tak ada siapa yang nak ambil buat bini, marah sikit dah sembang mencarut.. Kalau bayar hantaran mahal, mulut bini kuat mencarut pun tak guna jugak..

Ramai je lelaki yang boleh bagi hantaran tinggi pada bakal bini.. Tapi, biar berbaloi dengan apa yang pihak lelaki dah keluarkan.. Lelaki bayar hantaran mahal-mahal, tengok-tengok dapat bini pemalas buat kerja rumah, lepas tu sebenarnya dah tak ada dara.. Sebab tu ramai je lelaki yang tak sanggup bayar hantaran mahal-mahal untuk barang ‘secondhand’ macam tu.. – MissA/UtaraNews

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s