Mukhriz Sanggup Mengemis Simpati Di Pasar Pagi Di Kedah

mukhriz-sanggup

Terdesak sangat si boboi Tun Dr Mahathir Mohamad ini, sehinggakan sanggup mengemis simpati rakyat sehingga ke pasar pagi… Tak cukup ke pasar pagi… Boboi Mantan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir umpama gila talak apabila sanggup tunjuk muka di pasar malam dan tempat tumpuan orang ramai di seluruh kawasan negeri Kedah.

Sambil ditemani Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar… Ahli PAS yang diberi gelaran ‘Mr.Bean’ itu dilihat membawa Mukhriz ronda-ronda di pasar pagi atau orang Kedah panggil ‘pekan nat’ pada Sabtu lalu.

Pelik sungguh… Dahulu masa menjadi menteri besar bukan setakat pasar pagi… Tapi kedai catok tepi jalan tu pun belum tentu Mukhriz singgah. Tapi bila dah tak jadi menteri besar ni… Mungkin cuci jamban sekolah pun Mukhriz sanggup sebab nak bagi menampakan kononnya dia tu bagus.

Apa yang dilakukan Mukhriz sekarang ini, jelas merupakan satu cubaan untuk menghasut melalui ceramah-ceramahnya di Kedah. Bukan tu je… Kononnya keprihatinan Mukhriz yang sanggup turun padang berjumpa rakyat di mana sahaja, menunjukan Mukhriz ni saja nak ambil hati rakyat je.

Apa sebenarnya yang mahu Mukhriz tunjukkan… Nak tunjuk hebat yang dia mampu merampas kembali jawatan Menteri Besar Kedah?? Yela, sejak angan-angan nak jadi perdana menteri tak kesampaian ni… Jadi Mukhriz terpaksa la cari jawatan baru yang lebih ‘class’ sikit.

Boleh jadi Mukhriz kecewa apabila namanya tidak tercalon dalam senarai calon perdana menteri pembangkang. ‘Frust’ menonggeng agaknya sebab nama Datuk Seri Wan Azizah yang kemas cendoi tu pulak yang dipilih Pakatan Harapan.

Lepas ni kalau korang nak jumpa dengan Mukhriz… Korang cari jela kat pasar pagi atau pasar malam… Memang muka dia tu sesuai kat situ je. – TiraGomez/UtaraNews

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s