Kit Siang Dan Mahathir Elok Duduk Rumah Jaga Cucu

kit-siang-mahathir

Pemimpin veteran seperti Lim Kit Siang dan Tun Dr Mahathir Mohamad yang dah tak larat nak bergerak tu… Rasanya lagi elok kalau dorang rehat je kat rumah.

Anggota Majlis Tertinggi (MT) UMNO, Datuk Seri Nazri Aziz nasihatkan supaya daripada Kit Siang dan Mahathir bersusah payah bergelumang dalam dunia politik yang berpanca roba sekarang ni, adalah lebih baik kalau dorang duduk rumah jaga cucu je.

Tak payah nak susah-susah bazirkan tenaga dan zaman tua mereka memikirkan perkara yang sepatutnya diambil alih oleh golongan muda ini. Sedar diri tu sikit… Berpijak pada bumi yang nyata… Buka mata tu luas-luas dan lihat bahawa zaman kedua-dua pemimpin itu sudah berlalu.

Kalau pada zaman dorang, boleh la dorang buat keputusan tanpa berbincang terlebih dahulu… Tapi zaman sekarang dah berubah dan semuanya memerlukan kata sepakat. Mahathir dan Kit Siang tak boleh buat zaman sekarang macam nostalgia orang-orang tua.

Tambah menteri pelancongan dan kebudayaan itu lagi, daripada Kit Siang sibuk buat keputusan sendiri dengan mencalonkan Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail menjadi perdana menteri sementara jika pembangkang memenangi pilihan raya umum (PRU) akan datang.

Lebih baik Kit Siang balik rumah je… Layan karenah cucu! Layak ke Wan azizah nak jadi perdana menteri walaupun sementara? Kredibiliti pun tak seberapa. Kit Siang tu mungkin fikir yang DAP tu hak milik kekal keluarganya… Sebab tu suka-suka hati je buat keputusan.

Nazri merasakan keputusan yang dibuat Kit Siang itu bukanlah sebulat suara dari partinya. Korang tengok jela tentang kerjasama antara Kit Siang dan Mahathir tu… Bukannya semua pemimpin DAP suka tau! Tapi biasa la, siapa berani lawan cakap Kit Siang dan Mahathir tu.

Tu tak cakap lagi pasal kongsi gelap dan samseng-samsengnya tu… Taiko besar tau Kit Siang ni, sebab tu takde siapa berani buat hal dengan dia. Jadi ada betulnya nasihat si Nazri ni… Elok sangat la kalau dua orang pemimpin tua ni balik jaga cucu je. – TiraGomez/UtaraNews

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s