Guan Eng Bakal Lari Ke Australia?? Betul Ke??

guan-eng-bakal

Betul ke yang Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng akan lari ke Australia?? Kenapa sampai macam tu sekali?? Patut la sejak kebelakangan ini Guan Eng senyap sunyi je… Langsung tidak keluarkan sebarang kenyatan dan tak dengar berita mengenainya.

Dalam satu khabar angin… Gomez dapat tahu yang Guan Eng sekarang ni tengah dok tengok-tengok dan bercadang untuk membeli aset di Australia. Aikkk, kenapa tiba-tiba pula Guan Eng nak beli aset di Australia? Mungkin ada agenda lain yang dirancangnya.

Bukan itu sahaja… Guan Eng juga dikhabarkan sedang dalan usaha untuk membeli hartanah di Australia. Mungkin tujuan sebenar Guan Eng buat sebegitu adalah bagi melarikan diri daripada dikenakan tindakan oleh pihak mahkamah akibat dari dua pertuduhan rasuah yang dihadapi olehnya.

Jangan sampai Guan Eng lari keluar dari negara sudah la… Ini kerana di Australia undang-undang di negara tersebut melindungi pesalah. Undang-undang Australia tidak membenarkan seseorang individu yang bersalah diserahkan kepada sebuah negara asalnya untuk dikenakan hukuman.

Kalau betul la Guan Eng ni saja-saja je nak beli hartanah di Australia tu… Kenapa tidak dari dahulu lagi?? Bila dah terpalit dengan dua pertuduhan rasuah… Mula la Guan Eng nak lari sebab malu bila satu negara tahu dia makan rasuah. Jadi jangan sampai Guan Eng terlepas begitu sahaja. – TiraGomez/UtaraNews

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s