Kit Siang Kini Menjadi RAJA Dalam Pakatan Pembangkang

kit-siang-kini

Siapa tak kenal dengan pemimpin diktator kejam yang tamakkan kuasa Lim Kit Siang tu! Dah tua kerepot pun masih lagi nak kawal semuanya. Kalau korang tak percaya, korang tengok jela bagaimana Kit Siang mengawal pakatan pembangkang.

Apa sahaja keputusan yang bakal dibuat oleh pakatan pembangkang, pasti akan melaluinya dahulu… Ada juga keputusan yang dibuat hanya datang dari dirinya tanpa sebarang perbincangan dari semua parti pakatan pembangkang.

Jadi memang nampak jelas siapa yang menguasai pembangkang sekarang ni… Sehinggakan Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad sekarang ni pun terpaksa dengar cakap Kit Siang. Perkara ini dapat dibuktikan melalui penamaan calon perdana menteri dan timbalannya.

Kit Siang lah yang menentukan siapa calon perdana menteri dan timbalannya… Keputusan dibuat sebelum pakatan pembangkang mengadakan mesyuarat bagi membincangkan perkara tersebut. Jadi nampak tak? Kit Siang buat keputusan tanpa persetujuan parti pembangkang yang lain… Dia tu memang gila kuasa.

Umpama raja! Segala kemahuan dan keputusannya harus dituruti, walaupun belum buat perbincangan! Sehinggakan Mahathir pun kunci mulut dan tak mampu untuk berkata apa-apa. Nampak sangat DAP sengaja nak gunakan Mahathir untuk menumbangkan kerajaan Barisan Nasional (BN) sahaja…. Tapi Mahathir tu yang buta dan tak nampak dirinya dipergunakan.

Jika Kit Siang membuat keputusan, pastinya tiada siapa dapat nafikan, kalau Mahathir pun tak mampu nak kata apa-apa inikan pula Tan Sri Muhyiddin Yassin. Tertunduk membisu semua pentaksub, walhal suatu ketika dulu mereka lah juara dalam mengkritik Lim Kit Siang.

Tersenyum lebar Kit Siang sekarang ini apabila melihat musuhnya pada suatu ketika dahulu kini sudah berada di bawah telapak kakinya. Percaturan politik Kit Siang sangat bijak… Menjadikan ahli politik yang berwatak penting hanya sebagai boneka sahaja.

Apa lagi yang mampu Mahathir lakukan selain daripada menjadi penjilat paling setia?? Jika dahulu pentaksub Mahathir memuja-mujanya… Kini Mahathir pula yang sedang menjilat telapak kaki Kit Siang. – TiraGomez/UtaraNews

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s