Luahan Isteri Tua Apabila Bermadu Dengan Janda Gersang

Jangan sangka madu itu semuanya manis, dalam banyak-banyak madu ada juga madu yang pahit untuk ditelan.. Kalau korang nak tahu madu yang pahit sekali, adalah apabila seseorang wanita itu dimadukan.. Kalau dapat suami yang adil, madu yang pahit tu pun boleh bertukar menjadi manis.. Tapi, kalau dapat suami yang tak adil.. Memang pahit la madu tu.. Huhuhu..

Seorang wanita ada kongsikan kisah hidup bermadu dengan seorang janda.. Waktu nakkan suami orang, ‘pijak semut pun tak mati’.. Bila dah dapat, langsung tak bagi peluang untuk isteri tua bersama suami.. Dapat suami, terus letak suami tu dalam ‘kain’ dia sorang je..

Aduh.. Kalau dah tahu nak kahwin dan tak nak berkongsi, yang pergi cari suami orang tu buat apa? Bila dah hidup bermadu ni, kenalah amalkan sikap ‘adil’.. Mana boleh suami 24 jam nak duduk dengan isteri muda saja, isteri tua dan anak-anak pun nakkan kasih sayang seorang ayah jugak..

Suami pun dah tahu hidup bermadu, kena la adil dengan isteri.. Jangan jadi bodoh dengar cakap isteri muda saja.. Bila nak kahwin lagi, laju je.. Tapi ilmu agama langsung tak tahu.. Nak kahwin sebab nak merasa asam keping saja, susah la macam ni.. Ketua keluarga adalah suami, kalau si suami dengar cakap isteri muda je.. Baik tak payah jadi ketua keluarga..

Gampang betul suami, mentang-mentang dapat merasa asam keping isteri muda.. Tak nak balik langsung cari isteri tua, tak payah kahwin lebih pada satu la kalau tak boleh nak berlaku adil dengan isteri-isteri korang.. – MissA/UtaraNews

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s