Budak Perempuan Enam Tahun Jadi Mangsa Cabul Lelaki Warga Asing

6

Pada ibu bapa di luar sana, diminta lebih berhati-hati kalau bawa anak-anak korang pergi ke pasaraya.. Sebab macam-macam boleh berlaku pada anak kecil korang tanpa di sedari.. Walaupun anak kecil korang masih lagi kecil, sebenarnya ada saja lelaki gila seks yang bernafsu bila tengok anak-anak kecil korang.. Miss A perasan gejala pedophilia ni makin berleluasa dekat Malaysia sekarang..

Seorang kanak-kanak perempuan hampir menjadi mangsa rogol dan cabul seorang lelaki gila seks.. Kejadian ini berlaku di Miri, Sarawak bila seorang lelaki gila seks cuba mendekati seorang kanak-kanak perempuan 6 tahun.. Lelaki tersebut cuba nak tarik kanak-kanak itu ke tingkat atas pasaraya yang agak sunyi untuk cubaan rogol dan cabul..

Nasib baik banyak orang yang prihatin dok memerhatikan tingkah laku lelaki tu dan syak ada sesuatu yang tak kena.. Beberapa orang yang berada di pasaraya tu ikut dan dapat tahu lelaki tu dah buka zip seluar dan cuba lakukan sesuatu pada kanak-kanak perempuan terbabit..

Beberapa orang penduduk tempatan sempat tangkap lelaki itu dan belasah dia.. Lelaki warga asing Indonesia tersebut telah diserahkan kepada kepada pihak polis.. Ibu bapa kalau bawa anak tu, jaga betul-betul.. Jangan bagi anak korang hilang tanpa dapat di kesan..

Sebab banyak lelaki jahat yang cuba ambil kesempatan.. Dah banyak kes kanak-kanak jadi mangsa seks lelaki tak dikenali.. Nasib baik orang ramai nampak dan sempat selamatkan, kalau tak ada orang selamatkan kanak-kanak tu.. Tak pasal-pasal dah ada pengalaman hitam masa kecik-kecik.. – MissA/UtaraNews

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s