Isteri Dipukul Suami Kerana Hidang Lauk Yang Dah Sejuk

9a

Macam-macam hal betul, pasal hidangkan lauk sejuk pun suami sampai sanggup nak pukul isteri sekarang ni.. Dunia dah nak terbalik agaknya.. Suami ni tak bersyukur langsung.. Dah kira bernasib baik la bini tu nak hidang jugak lauk walaupun sejuk.. Kalau si suami dapat isteri yang pemalas dan tak tahu masak.. Baru dia tahu..

Benda kecik pun nak besar-besarkan, kesian kat bini sampai cedera teruk kena belasah dengan suami.. Seorang lelaki penternak ayam di Miri, Sarawak telah memukul isteri sendiri dengan tali pinggang dan rotan kerana si isteri tersebut telah menghidangkan lauk yang dah sejuk kepadanya..

Kalau nak lauk panas-panas, pergi makan kat kedai jelah!! Kat kedai tu memang masak cepat, tengah panas-panas masuk dalam mulut.. Bini tu masak kadang-kadang 2-3 jam lagi sebelum si suami balik, itu yang lauk jadi sejuk..

Balik kerja penat, dah tu nak lepas marah dekat isteri pulak.. Apa lelaki ni ingat isteri dia ‘punching bag’ ke?? Lain kali kalau nak makanan sentiasa panas, belikan si isteri microwave.. Senang..

Benda kecik, boleh bawak berbincang tapi si suami ni tak nak guna akal.. Bodoh.. Ini mesti ada masalah kat tempat kerja la ni.. Dah tu balik rumah, lepaskan geram kat isteri.. Isteri yang tak tahu apa-apa, buta je jadi mangsa..

Lepas ni kalau isteri tu masak, dia letak racun dalam makanan tu.. Baru dia tahu langit tu tinggi ke rendah.. Kes lauk dah sejuk pun nak naik angin.. Bukannya lauk tu dah basi ke apa.. Tak paham betul Miss A.. – MissA/UtaraNews

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s