Peniaga Ayam Tiup Badan Ayam Untuk Dapat Untung Lebih

Manusia ni macam-macam perangai, sanggup nak jadi kaya dengan cepat dengan buat kerja mudah.. Di Peru, ada beberapa peniaga di sekitar kawasan tersebut dah gunakan taktik meniup ayam-ayam mentah yang dijual macam belon untuk tipu pelanggan..

Bila dah tiup ayam dengan oksigen, badan ayam tu jadi besar dan berisi.. Bila pelanggan beli, balik-balik rumah, tengok bukan ayam gemuk dengan isi tapi gemuk dengan oksigen yang ditiup dalam badan ayam tu sendiri..

Tapi, perbuatan peniaga ayam ni telah terbongkar bila ada media antarabangsa dah berjaya rakam aksi peniaga ayam tersebut.. Rakaman tersebut menunjukkan peniaga tanpa rasa jijik meniup ayam mentah tu dengan mulut dorang sendiri.. Sebab nakkan bayaran tinggi, sanggup cium mulut ayam..

Sebabkan rakaman tu dah menjadi viral, memang ramai penduduk tempatan yang mengamuk.. Iyerlah, dah buat perniagaan secara tak amanah.. Lepas tu boleh pula dok guna cara kotor dengan meniup ayam guna nafas dorang..

Peniaga ayam di tepi jalan tu dah pun di boikot oleh penduduk tempatan.. Banyak penduduk tempatan dah mula beli ayam segar dari pasaraya dari beli ayam segar kat tepi jalan macam tu.. Disebabkan peniaga yang tak guna macam ni, habis semua peniaga ayam lain pun terkena tempias.. – MissA/UtaraNews

https://youtu.be/hd4IkccDaqQ

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s