Anak Mahathir Hina Istana Raja Melayu Sebagai Low Class!!

anak-mahathir-hina

Dorang ni Gomez syak memang keturunan yang suka hina menghina… Baik dari anak lelaki sehingga ke anak perempuan… Jangan terkejut kalau bapaknya juga kaki menghina dan memaki hamun orang lain. Dah nama pun keturunan menghina kan.

Marina Tun Mahathir dalam satu postingnya di laman sosial Facebook telah memuat naik beberapa keping gambar yang menunjukkan pembatalan jemputan bapanya, Tun Dr Mahathir Mohamad ke Majlis Pertabalan Yang Di Pertuan Agong yang baharu.

Bersama gambar tersebut turut terselit kapsyen yang sangat kurang enak untuk didengar! “Siapa sebenarnya yang akan tersipu-sipu nanti? #howlowcanugo” tulis kapsyen tersebut. ‘Canugo’ itu memberi maksud umpama low class!

Tindakan Marina yang memuat naik gambar berserta kapsyen sedemikian dianggap sebagai satu penghinaan dan perbuatan menghina keputusan institusi-institusi Raja-Raja Melayu di Malaysia ini. Sepatutnya tidak layak bagi Marina untuk mempertikaikan keputusan Duli Yang Maha Mulia Agong.

Mungkin juga Marina ni tak faham yang Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja bertindak atas titah Istana bukan atas arahan kerajaan Persekutuan. Yela, sebab Marina ni kan lama sangat dok oversea sampai kehidupan pun dah macam yahudi.

Sebab tu tak tahu pasal polisi dan cara Raja Melayu di negara ni… Tapi tak tahu la jugak kalau pada zaman bapaknya jadi perdana menteri dulu, pihak istana kena ikut cakap bapaknya macam robot! Lagipun apa hak Marina nak menghina Istana?? Adakah kerana bapaknya dibatalkan jemputan terus dia menganggap pihak istana sebagai low class?? – TiraGomez/UtaraNews

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s