Siapa Yang Salah?? Penguatkuasa Kesihatan Atau Lelaki Ini??

1f-copy

Bila manusia hidup dengan terlalu banyak video-video viral, inilah jadinya.. Sampaikan semua benda nak diviralkan.. Kononnya nak marah penguatkuasa sebab pergi buat semburan fogging kat kawasan rumah dia pagi-pagi.. Bersemangat la mamat ni rakam aksi penguatkuasa sebab nak viralkan, mamat ni rasa tindakan penguatkuasa tersebut telah mengganggu tidur anak-anak kecil.. Apa punya bingai la mamat ni!!

Last-last diri sendiri yang dapat malu, nak viralkan orang konon.. Tapi mamat ni yang kena kecam dengan netizen.. Nak serbu orang tu fikir bagi panjang dulu, kan tak pasal-pasal dah terserlah kebodohan sendiri.. Untuk pengetahuan semua, semburan fogging paling bagus di buat pada waktu pagi dan lewat petang.. Sebab waktu macam tulah nyamuk tengah aktif..

Mamat ni nak gunakan nama budak-budak sebagai alasan, kononnya mengganggu budak kecil yang tengah tidur pagi-pagi.. Miss A rasa budak-budak waktu macam tu dah bangun dari tidurlah jilake.. Sebenarnya mamat ni yang nak tidur, bila tidur dah diganggu.. Itu yang mengamuk tak tentu pasal..

Patut rumah mamat ni tak payah sembur fogging, biar mamat ni tidur dengan nyenyak dalam rumah tu.. Bila dia kena denggi nanti, biar mati mereput dalam rumah.. Mamat ni tak pernah dengar istilah ‘Mencegah lebih baik dari merawat’ agaknya..

Sebab dah ada kes denggi la pihak berkuatkuasa datang nak mencegah dari orang lain pulak yang kena.. Bila kena denggi, nanti mamat ni mengamuk salahkan pihak penguatkuasa.. Kata dorang tak buat kerja pulak.. Tak pasal-pasal dah popular muka mamat ni, dah salah masih lagi nak tegakkan benang yang dah basah.. – MissA/UtaraNews

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s