Ibu Bapa Sekarang Izinkan Anak-Anak Buat Maksiat Didepan Mata Mereka

Patutlah sekarang ni banyak sangat anak dara yang dah hilang dara, mengandung anak luar nikah dan buang anak merata tempat.. Sebabnya budak-budak sekarang dah dapat green light dari ibu bapa sendiri untuk buat maksiat..

Bila ibu bapa pun nak open-minded macam negara Hollywood, itu yang tak kisah bila anak sendiri keluar buat maksiat..

Kalau mat saleh tengok anak-anak dok beromen depan mata dorang tak tak kisah pun.. Nampaknya pengaruh barat tu dah pun sampai ke Malaysia..

Seronok la budak-budak sekarang dapat ibu bapa yang open-minded macam ni kan.. Beromen dengan kekasih pun ibu bapa tak kisah, bila dapat anak nanti buang merata tempat..

Ibu bapa jenis apa macam ni, bila anak dok buat maksiat depan mata dorang pun dorang tak kisah.. Bila anak dah besar tak jadi manusia yang berguna, ibu bapa salahkan anak-anak..

Padahal ibu bapa sendiri yang didik anak tak betul.. Waktu kecil-kecil ajar anak buat maksiat, bila dah besar ibu bapa nak anak jadi ustaz dengan ustazah pulak..

Ibu bapa sekarang pun teruk, jadi tak payah la terkejut kalau sekarang ni gejala sosial di kalangan semakin berleluasa.. Kadang-kadang Miss A tengok, ibu-ibu sekarang lagi gatal asam keping dari anak-anak bila soal bercinta..

Bila anak bercinta bawa pakwe jumpa ibu bapa, ibu bapa bukan nak halang.. Siap bagi kebenaran lagi untuk anak-anak keluar buat maksiat.. Bukan setakat buat maksiat senyap-senyap, buat maksiat depan mata ibu bapa sendiri pun dorang dah tak kisah..

Anak sendiri pegang anak dara orang lain dok berkepit depan ibu bapa.. Dorang buat tak tahu ja wei, mula-mula pegang tangan anak dara orang.. Besok-besok tengok anak teruna bawa anak dara datang rumah dalam keadaan perut dah kembung..

Bila anak jantan bagi mengandung anak dara orang, barulah ibu bapa dok kalut.. Itu yang banyak kes buang bayi, waktu merasa asam keping bukan main seronok lagi.. Bila dah bagi anak dara orang mengandung, tak nak bertanggungjawab pulak..

Ibu bapa pun satu, mentang-mentang anak teruna tak boleh mengandung.. Dorang tak jaga langsung anak teruna noh!! Tengok-tengok la sama anak teruna tu, kalau anak teruna tak gatal nak merasa asam keping anak dara orang.. Tak adanya kes mengandung anak luar nikah.. – MissA/UtaraNews

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s