Gadis Berhijab Pertama Dapat Sertai Pertandingan Miss USA

Rasanya tak ada apa yang perlu dibanggakan kalau jadi gadis berhijab pertama yang sertai pertandingan Miss USA.. Dah bertudung nak masuk pertandingan macam ni buat apa, dalam pertandingan macam ni kan ada sesi pakai bikini, kalau dah pakai tudung tu nanti nak pakai bikini jugak ke??

DI Burnsville untuk pertama kalinya, seorang wanita Muslim yang bertudung dah masuk pertandingan Miss USA.. Gadis yang berusia 19 tahun tu dah pun terpilih sebagai salah seorang peserta yang akan bertandingan untuk pertandingan..

Salah seorang peserta akan dipilih jadi pemenang untuk mewakili setiap negara yang menang Miss USA.. Aden ni dilahirkan di Kenya, ada sedikit kacukan Somali-American.. Memang Aden ni cantik bertudung, walaupun betudung tapi tak menutup aurat sepenuhnya..

Keputusan Aden ni nak sertai Miss USA sebab nak ubah pandangan orang ramai terhadap Islam.. Aden sendiri dah maklumkan yang dia tak akan pakai bikini kalau ada sesi bikini, tapi Aden akan kenakan burkini waktu sesi bikini..

Alah, kan sekarang dah ada baju mandi untuk muslimah.. Aden akan pakai baju mandi muslimah dan pakai tudung.. Aden pun tak akan pakai bikini sambil pakai tudung..

Tapi, rasanya tak perlu kot dah pakai tudung nak sertai pertandingan macam ni.. Macam tak sesuai pulak, apa pulak pendapat korang.. Patut ke wanita bertudung masuk Miss World? – MissA/UtaraNews

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s