Kanak-Kanak Hampir Mati Dibaham Harimau Peliharaan

Punya banyak binatang yang lagi comel dan kecil boleh dijadikan haiwan peliharaan.. Nak cari penyakit bela haiwan peliharaan yang besar dan bahaya tu, pasal apa?? Pelik-pelik sungguh dengan pak arab ni tau, suka sungguh dok bela haiwan berbahaya sebagai binatang peliharaan..

Bela kucing ke, comel la juga.. Rasanya korang semua pun dah tahu kan, dengan kegilaan pak arab dalam bab membela haiwan ganas sebagai haiwan peliharaan dorang kat rumah? Pak arab selalu pilih harimau, buaya dan banyak lagi binatang bahaya untuk jadi binatang peliharaan dorang..

Dah memang kitaran hidup haiwan macam ni akan memakan daging.. Bela lama mana pun, jangan terkejut kalau dengar harimau makan tuan.. Kejadian di Arab Saudi telah menyebabkan seorang kanak-kanak perempuan hampir mati dibaham harimau peliharaan..

Mulanya seorang pak arab dah bawa haiwan peliharaannya tu jalan-jalan kat sebuah pusat membeli-belah.. Kononnya nak menunjuk-nunjuk la bela harimau, budak-budak kat pusat membeli belah mula tertarik nak mendekati harimau tu dan nak pegang harimau tersebut secara dekat..

Seorang budak perempuan tu dah dekat sangat dengan harimau tersebut, dan telah buatkan harimau tu tertarik dan nak terkam budak tu.. Harimau tengok budak-budak kecik tu, nampak macam makanan ja wehh.. Memang la dia terkam, nasib baik tak sempat nak gigit daging budak tu..

Harimau memang tak sesuai nak di buat jadi haiwan peliharaan beb!! Kalau harimau tu makan tuan tak apa, ini budak perempuan yang tak bersalah jadi mangsa keadaan.. Bodoh tu simpan sikit, ingat bawa harimau ni macam bawa kucing bersiar-siar kat pasaraya ke?? – MissA/UtaraNews

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s