Cina Bersih Kaki Botol, Teguk Arak Di Tempat Awam

1a-copy

Langsung tiada kesedaran sivik… Malah rasa hormat terhadap agama lain jauh sekali! Peserta Bersih yang datang dari golongan Cina memang sejak azali lagi tak tahu nak menghormati agama lain ke?? Ikut suka dorang je nak buat apa pun.

Sakit pulak mata Gomez ni haaa, bila melihat botol arak bergelimpangan di kawasan sekitar tempat himpunan Bersih 5 yang diadakan di ibu kota dua hari lepas. Masakan tidak… Kumpulan Cina Bersih ni slumberrr je teguk arak di tempat awam.

Sudah la teguk arak kat tempat awam… Kemudian botol arak tu dibiar bergelimpangan dan bersepah macam tu je! Langsung takde rasa hormat terhadap peserta Bersih yang beragama Islam. Dah la teguk arak depan orang ramai… Cina Bersih ni memang kaki botol agaknya!

Tapi tak hairan la kalau Cina Bersih ni kaki botol… Sebab pemimpin yang dorang perjuangkan selama ni pun, siap buat pesta arak lagi tau! Jadi apa nak hairan kalau setakat berhimpun di jalanan sambil minum arak, ye tak?!

Kalau iye pun negara benarkan penjualan arak di Malaysia ni… Setidaknya hormati la sikit golongan yang beragama Islam. Nanti kalau haramkan terus arak kat Malaysia ni, geng-geng kafir ni bising pulak.., kononnya menidakkan hak mereka.

Kononnya berhimpun sebab nak tuntut keadilan… Tapi apa yang Gomez nampak sekarang ni, bukannya nak tuntut keadilan dalam sistem pilihan raya! Dah macam pesta minum arak kat tepi jalan dah! Dorang ni memang berdemonstrasi sambil mabuk ke?? Patut la kelakuan tu diluar kawalan… Minum arak rupanya!! – TiraGomez/UtaraNews

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s