Anak Baru Dapat 1A, Mak Dah Hadiahkan iPhone 7

Patut laa banyak sangat budak-budak manja sekarang, duduk kat jalan tar pun mak bapa bising.. Suruh padam papan hitam, mak bapa marah kata anak dorang bukan orang gaji.. Sebab tu bila besar anak jadi bodoh, tak belajar jadi manusia dengan betul..

Bila anak bodoh pun mak boleh bangga lagi anak bodoh, siap bagi semangat lagi walaupun dapat peperiksaan tak elok.. Baru-baru ini, keputusan peperiksaan untuk UPSR budak sekolah rendah dah keluar kan.. Memang berpusu-pusu mak bapa muat naik gambar keputusan cemerlang anak masing-masing kat laman sosial..

Iyerlah, gembira bila anak dapat keputusan cemerlang.. Penat lelah anak belajar membuahkan hasil.. Dalam ramai-ramai mak, bertuah sungguh budak ni dapat mak sporting macam ni.. Korang tengok laa status budak wechat tu, dapat 1A je untuk keputusan peperiksaan UPRS..

Paling gampangnya, mak budak tu hadiahkan Iphone 7 kat budak tu.. Apa guna korang belajar penat-penat nak dapat 5 A beb, kalau mak ko tak boleh belikan ko Iphone 7.. Hahaha.. Tak payah belajar, dapat 1A pun dah dapat Iphone.. Agaknya kalau budak ni dapat 5A, mak dia nak bagi banglo agaknya..

Untung la ko budak dapat mak kaya macam tu, terlalu dimewahkan sangat anak-anak.. Bila dah besar, rosak perangai anak tu.. Nanti mak tak payah la nak merungut kalau anak tak jadi manusia bila besar nanti.. – MissA/UtaraNews

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s