Rantai Emas Budak Kecil Diragut Awek Cantik

awek-cantik

awek-cantik1

peragut

Muka cantik tapi perangai buruk tak guna jugak.. Harap muka je cantik tapi dok buat kerja kotor dan makan duit haram, nak buat apa dik.. Kejadian ini dipercayai berlaku di Kota Kinabalu, seorang kanak-kanak perempuan berusia lingkungan 5-7 tahun telah menjadi mangsa ragut oleh awek cantik..

Pengajaran buat ibu bapa di luar sana, supaya lebih berhati-hati kalau anak kecik korang pakai barangan kemas mahal.. Macam-macam cara orang boleh buat untuk dapatkan duit..

Paling senang dengan meragut mangsa ‘kecil’ yang tak mampu melawan dan buat apa-apa.. Tiga orang wanita dah menjadikan seorang budak kecil sebagai mangsa untuk meragut rantai leher yang dipakai.. Ibu budak tersebut pergi butik F.O.S sebab nak shopping, tengah mak sibuk bershopping.., peragut ni dah ambil kesempatan..

Peragut terdiri dari 3 orang wanita bertudung, memang dah lama peragut ni dok perhatikan budak tu.. Rasanya memang peragut licik, dah biasa duk buat kerja-kerja haram ni.. Melalui rakaman CCTV memang peragut ni nampak sangat professional bila buat kerja..

Mula-mula peragut tu datang dekat budak tu dan betulkan kedudukan rantai emas untuk mudahkan meragut.. Kali kedua peragut tu terus ragut rantai emas budak tu.. Bila budak tu bagitahu apa yang jadi pada maknya, peragut masih dalam butik tapi buat macam tak ada apa yang jadi..

Ibu budak tu buat laporan polis dan sebarkan rakaman CCTV tersebut.. Muka peragut tersebut telah tersebar, Miss A harap semua ibu bapa lebih berhati-hati bila bawa anak-anak keluar dengan memakai barang kemas.. Ada saja mata-mata licik orang jahat yang memerhati rantai emas anak-anak korang.. – MissA/UtaraNews

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s