Budak Perempuan Ini Minta Supaya Maknya Mati Cepat

Pada korang yang masih mempunyai mak bapa, hargailah mak bapa yang dah membesarkan korang.. Ingat senang ke dorang nak besarkan korang sampai boleh jadi ‘manusia’ macam sekarang? Bila dah besar mulalah nak tunjuk perangai biadap.. Kalau mak bapa tu dah tak ada, baru korang tahu langit tu tinggi ke rendah.. Jaga hati mak yang pernah bertarung nyawa semasa lahirkan korang..

Waktu mak masih hidup, mak marah sikit mula nak memberontak.. Malah ada yang marah mak, sampai sanggup doakan mak mati cepat dan babikan mak sendiri.. Bila mak tu dah tak ada suatu hari nanti, menangis air mata darah sekali pun dah tak ada guna lagi..

Sorang awek ni dah muat naik status menghina dan minta maknya mati cepat.. Kalau maknya dah mati, awek ni maklumkan yang dia tak akan tengok kubur maknya.. Bergaduh apa dengan mak sampai macam tu sekali, tak tahu la Miss A.. Mak tak bagi keluar malam dengan ‘pakwe’ kot..

Budak-budak sekarang bukan boleh kalau mak bapa larang sikit, mulalah nak memberontak dan maki hamun mak bapa sendiri.. Nak jadi ‘tanggang moden’ atau ‘batu belah, batu bertangkup’? Waktu ni korang boleh la maki hamun mak sendiri, nanti bila ada anak sendiri, anak-anak korang pulak akan maki hamun korang.. Masa tu baru korang tahu rasa hati seorang ibu..

Waktu marah bukan main takbur, mak pula yang kena minta maaf kat anak-anak.. Mak hidup tapi minta mak cepat mati, bila mak tu betul-betul dah tak ada nanti, macam mana nak minta maaf? Merangkak la kat akhirat nanti cari mak korang nak minta maaf, budak-budak macam ni bagi rotan je baru reti nak hormat orang tua-tua..

Dengan mak sendiri yang membesarkan ko pun, tak boleh nak hormat.. Agak-agak kalau dah bergelar isteri nanti, reti ke nak hormat suami sendiri? Baru mak tegur sikit dah maki hamun mak minta mati cepat.. Kalau suami tegur, minta suami pula mati cepat ke?? – MissA/UtaraNews

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s