Suami Ceraikan Isteri Kerana ‘Abang Angkat’

isteri

Agaknya si isteri ni ingat bila dah berkahwin, masih lagi boleh ‘berlagak’ seperti anak dara kot.. Waktu anak dara dulu, kalau nak keluar dengan mana-mana lelaki.. Tak ada sapa pun yang halang dan marah.. Tapi bila dah kahwin, si isteri kenalah sedar diri.. Jangan dok rasa diri tu anak dara lagi…

Seorang wanita yang memang status sebagai isteri orang ni hairan dan pelik kerana disebabkan hal kecil, suaminya dah ceraikan dia.. Hal kecil yang dimaksudkan wanita tersebut, adalah hal bila si isteri ni keluar dengan kawan lelaki yang merupakan ‘abang angkat’ dia..

Tak payah nak ‘abang angkat’ sangat la, dah kahwin tak payah gedik-gedik nak ada ‘abang angkat’.. Masa tak kahwin lagi, boleh la nak berangkat-angkat..

Dalam agama Islam sendiri melarang seorang isteri untuk berdua-duaan dengan mana-mana lelaki yang boleh menimbulkan fitnah.

Mula-mula ‘abang angkat’, berdua-dua sembang kat kedai, lama-lama nanti berdua kat atas katil pulak.. Memang patut la kena cerai dengan suami.. Perempuan yang macam ko ni dik, sepatutnya jangan kahwin lagi.. Biar ko ‘enjoy’ puas-puas.. Dah berlaki pun masih lagi nak berangkat-angkat bagai.. Phuii..

Pergi la berseronok dengan ‘abang angkat’ ko tu dik.. Tak payah nak salahkan orang lain kalau memang ko sendiri yang mencari masalah.. Nasib baik suami kasi penampar je, isteri macam adik ni patut di’kaki’kan je.. Tak sedar diri punya perempuan.. – MissA/UtaraNews

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s