Aktivis OKU Sanggup Berlapar Dan Mati Demi Bersih

10a-copy

Aktivis Orang Kurang Upaya (OKU), Isaiah Jacob bukan sahaja sanggup berlapar demi perhimpunan Bersih 5 yang bakal diadakan pada 19 November bertempat di Dataran Merdeka tersebut.

Malah besar kemungkinan Isaiah juga sanggup mati demi menjayakan himpunan Bersih 5 yang dikatakan bakal menjadi satu-satunya cara untuk “selamatkan negara dari perosak bangsa”.

Isaiah akan memulakan kempen dan usahanya untuk berpuasa sebagai doa bagi menuntut ‘keadilan’ pada perhimpunan Bersih 5 akan datang. Kempen tersebut bermula pada tengah malah Ahad ini, bertempat di Dataran Merdeka dan akan berakhir pada Sabtu berikutnya.

Kononnya dorang ni nak berdoa kepada Tuhan yang Maha Esa dengan cara berpuasa… Mahu memohon agar negara Malaysia dapat ‘diselamatkan’ daripada anasir-anasir ‘jahat’.

Dalam pengiraan mereka sekarang ini, hanya Tuhan yang Maha Berkuasa sahaja yang mampu menyelamatkan segala-galanya. Isaiah akan memohon kuasa Tuhan bagi ‘menyelesaikan segala permasalahan’ yang berlaku di negara kita ini.

Eshhhh… Sanggup noh dorang nak berpuasa semata-mata demi Bersih 5… Kalau berpuasa demi Tuhan lain cerita bebbb! Tapi ini demi Bersih 5, lepas tu guna nama Tuhan konon nak mintak pertolongan darinya.

Memang tak salah pun minta pertolongan dari Tuhan… Sememangnya itu satu tindakan yang betul. Tapi apa yang tak betulnya adalah, tindakan Bersih 5 yang bakal meroyan di Dataran Merdeka tu. Korang rasa doa dorang tu akan diperkenan ke kalau meroyan tepi jalan macam tu?? – TiraGomez/Utaranews

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s