Mainan Lucah Dan Negatif Dijual Secara Berleluasa Kepada Kanak-Kanak

Macam-macam hal betul, macam mana tak berlaku banyak kes buang bayi dan pengaruh yang negatif pada anak-anak.. Kalau dari kecik lagi budak-budak dah diberi mainan yang berunsur lucah dan boleh merosakkan minda..

Terkini, dah banyak mainan lucah yang di jual dikedai seperti gula-gula berbentuk ‘puting’ dan rokok pada kanak-kanak secara berleluasa.. Pernah tak dulu korang kecik-kecik beli kotak mainan dan dalam kotak tu ada gula-gula dan mainan?

Haa, dulu setakat gula-gula biasa dan mainan biasa saja yang boleh didapati dalam setiap kotak.. Kali ini, kanak-kanak dah diberi biskut berbentuk rokok dan gula-gula bentuk ‘puting’..

Budak masih kecik lagi tapi dah didedahkan dengan mainan lucah macam ni, bila besar jangan terkejut kalau dorang nak mencari ‘puting’ dan rokok original.. Benda ni boleh memberi pegaruh yang negatif kalau selalu dibeli oleh kanak-kanak..

Waktu kecil-kecil tak tahu apa-apa la yang kena elakkan dari terpengaruh benda tak elok.. Minta ibu bapa kat luar sana berhati-hati la.. Tengok sama barang mainan atau makanan yang anak-anak korang beli..

Banyak lagi mainan dan makanan yang lebih elok boleh dibeli dan korang bagi kat anak-anak korang.. – MissA/Utaranews

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s