Wanita Dedahkan Hampir Jadi Mangsa Rogol Pemandu Grab Car

Penting bila wanita berseorangan menggunakan perkhidmatan teksi, Grab Car, Uber atau seumpamanya untuk utamakan keselamatan.. Malang tak berbau.. Kalau jadi apa-apa, sekurang-kurangnya kita ada alat untuk berlindung..

Seorang wanita ni dah kongsikan detik cemas ketika menggunakan perkhimatan Grab Car.. Pemandu Grab Car itu dah buat gangguan seksual dengan tunjukkan kemaluan pada wanita tersebut ketika di dalam kereta..

Dah la kereta tengah berjalan di jalan raya, tiba-tiba lelaki tu keluarkan kemaluan.. Kalau korang dalam situasi tu, apa korang nak buat apa?

Menjerit belum tentu orang dengar, nak keluar dari kereta.. Gila kereta tengah bergerak kot, mahu mati kena langgar dengan kereta lain kalau terjun keluar dari kereta lelaki gila seks itu..

Wanita tu ambil keputusan tak endahkan ganguan seksual lelaki tersebut.. Nasib menyebelahi wanita itu sebab memang lelaki itu hantar dia ke tempat yang ingin dituju..

Kalau lelaki tu bawa wanita tersebut pergi tempat lain, tak pasal-pasal dah jadi mangsa rogol pemandu Grab Car.. Kalau boleh sentiasa bawa alat mempertahankan diri seperti penyembur lada, pisau kecil atau senjata..

Wanita itu tak boleh buat laporan polis sebab tak ada bukti atau gambar.. Kalau wanita tu buat laporan polis pun akan membahayakan keselamatan dirinya sendiri..

Sebab lelaki tu ada alamat dan nombor telefon wanita itu.. Jadi wanita ni sekadar kongsi pengalaman pada wanita lain untuk lebih berhati-hati.. Tak semua pemandu Grab Car gila seks macam lelaki tu, ‘sebabkan nila setitik rosak susu sebelanga’.. – MissA/Utaranews

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s