Kereta Eksiden Kerana Myvi Berlumba

Kalau dah mengidam sangat nak berlumba kereta, pergi la litar lumba kereta bukan jadikan jalan raya kegunaan umum sebagai litar untuk korang berlumba.. Sebabkan orang-orang bodoh macam ini la, ramai orang yang tak bersalah menjadi mangsa..

Sebabkan orang lain berlumba kereta atas jalan raya yang sesak, habis beberapa kereta lain menjadi mangsa kemalangan.. Kalau dah ‘break emergency’ tengah jalan raya sibuk, mesti akan berlaku kereta belakang langgar belakang..

Kalau kereta depan dapat elak dari langgar kereta depan, kereta belakang pulak hentam kereta depan.. Pemandu yang dok cilok-cilok kat jalan raya tengah sesak tu, boleh je selamat tanpa alami sebarang kecederaan dan kerosakkan kereta..

Sorang lelaki ini dah kongsikan video menunjukkan sorang pemandu menaiki Myvi putih, berlumba kat jalan raya yang tengah sesak.. Sebabkan Myvi putih itu dah berlaku kemalangn kereta berderet sebab salah sorang pemandu dah break emergency..

Tengok dari video yang dikongsikan ini Myvi putih tu macam dok ‘main’ kejar-kejar dengan Swift biru.. Mungkin nak berlumba le kot atas jalan raya nak tengok kereta mana lagi hebat..

Kalau ada yang mati waktu kemalangan ni kan bahaya, kalau pemandu yang bawa kereta secara tak selamat itu yang mati tak kisah.. Ini nyawa orang tak berdosa pulak yang melayang.. – MissA/Utaranews

https://www.facebook.com/alwajdi/videos/10154613942841768/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s