Bayi Berusia 4 Bulan Maut Di Tangan Pengasuh

bayi

Inilah situasi yang sangat di risaukan oleh sesetengah ibu bapa yang berkerja di luar sana.. Dah suami isteri bekerja, cari pengasuh untuk jagakan anak.. Tapi, nasib tak menyebelahi suami isteri ini bila dapat pengasuh ‘tak guna’..

Bayi yang baru berusia 4 bulan sudah menemui ajal kerana didera pengasuh.. Bayi empat bulan boleh buat apa sangat sampai didera oleh pengasuh? Selalunya bayi yang berusia macam ni tak banyak ragam, nak susu dan tidur je..

Macam tu pun boleh pengasuh nak dera.. Perkara ini telah berlaku di Sungai Petani Kedah.. Pasangan suami isteri ini telah kehilangan cahaya mata bongsu.. Nasib abang kembarnya baik sebab tak mengalami penderaan..

Pengasuh yang berumur 40 tahun didakwa dah menghayunkan buaian secara kuat sehingga menyebabkan kepala bayi tersebut terkena lantai.. Korang boleh bayang la kuat mana dia hayun bayi tu, sampai kepala boleh kena lantai..

Miss A pasti agak teruk keadaan bayi ni didera oleh pengasuh tak guna ni.. Kalau dah tahu diri tu tak ada sifat sabar dan tak suka budak-budak.. Tak payah nak bela anak orang, orang macam ni memang layak duduk kat penjara..

Budak kecik yang tak bersalah pun boleh dijadikan mangsa untuk melepaskan geram.. Biasalah tu bayi menangis atau merengek, tak payah sampai nak hayunkan buaian tu kuat-kuat.. – MissA/Utaranews

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s