Apa Sudah Jadi Dengan Marina Mahathir??

1a-copy

Menyedihkan apabila gaya hidup anak perempuan Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad iaitu, Datin Marina Mahathir yang juga merupakan seorang aktivis itu sudah tidak lagi seperti seorang wanita Islam yang sebenar.

Gaya hidupnya mengalahkan orang barat… Yela dah dulu ex-husband dia kan orang Perancis.. Jadi, gaya hidup ala-ala barat tu tak luntur dari hidupnya. Tapi bukan itu yang Gomez nak cerita… Ceritanya ni, apa kes yang Marina sertai sekali upacara orang bukan Islam??

Agaknya Marina ni dah murtad kot… Sebab segala perbuatannya sebelum ini boleh dikatakan mampu memesongkan akidahnya sebagai umat Islam. Sokong perkara yang dilarang dalam Islam… Sertai upacara agama lain… Macam-macam lagi!

Paling mengejutkan apabila Marina kelihatan menghadirkan diri dalam satu upacara membakar lilin atau ‘Candlelight Vigil’ yang secara terang-terang itu adalah upacara agama lain. ‘Candlelight Vigil’ ini adalah satu upacara memperingati, bertafakur atau sebagai satu protes dan ia merupakan amalan orang bukan Islam.

Itu adalah cara orang bukan Islam berdoa atau memohon sesuatu… Bagi kita yang Islam ni, kalau nak berdoa atas sejadah dan pada Allah… Bukannya bakar lilin macam dorang ni. Kalau setakat Marina nak tunjuk muka saja takpe jugak, ni siap nyalakan lilin dan ikut sekali upacara tersebut..

Dalam Islam umatnya dilarang keras untuk meniru atau menyertai upacara tersebut… Nabi pun tak pernah ajar umatnya untuk berdoa sebegitu. Apa sudah jadi dengan Marina ni?? Dah kering agama dan ilmu Islam ka??

Mahathir tak ajar Marina pasal Islam ka, sampai dia terikut-ikut dengan agama lain… Baik dia mengucap balik… Dah terpesong teruk dah ni! Itu la orang suruh dok rumah didik anak beranak, cucu menantu pasal agama taknak! Sibuk nak berpolitik! Anak pinak habis terpesong!! – TiraGomez/UtaraNews

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s