Suami Beli Minyak Sembahyang Untuk Isteri Masak Di Rumah

Penangan disebabkan harga minyak masak dah naik baru-baru ni, telah buatkan banyak kedai dah kehabisan minyak masak.. Pergi dua tiga buah kedai, semua minyak masak habis..

Disebabkan isteri dah minta suami tolong belikan minyak untuk memasak.. Suami pun dah bertungkus lumus pergi kedai nak cari minyak masak.. Banyak kedai dah pergi, semua minyak dah habis..

Sampai satu kedai ni, ada pekerja kedai tu cakap ada satu minyak je kat kedai ni yang masih lagi tak habis.. Pekerja kedai tu cakap minyak tu boleh juga guna untuk buat goreng ayam atau tauhu..

Jadi dapat la si suami beli minyak untuk isteri masak kat rumah.. Sampai je rumah isteri tanpa cakap banyak terus guna minyak yang dibeli si suami untuk memasak..

Menjerit isteri bila guna minyak tu wei! Nak tahu sebab apa? Minyak yang pekerja tu dah jual kat lelaki tu bukan minyak masak, tapi minyak untuk sembahyang.. Hahaha..

Nak berjimat pun jangan la sampai nak gunakan minyak ‘sembahyang’, takut nanti lepas makan ayam goreng yang digoreng guna minyak tu terus jadi sami kot.. Hahaha.. – MissA/UtaraNews

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s