Bila Orang Islam Sendiri Yang Permainkan Agama Islam, Beginilah Jadinya

jakim

Tak habis lagi pasal netizen nak sindir pihak JAKIM.. Ingatkan dah senyap rupanya ada lagi yang dok berbunyi, kalau menyindir tak melibatkan agama Islam mungkin boleh dibuat bahan lawak, kalau dah sampai mempermainkan agama Islam.. Terserlah kebodohan ko brader..

Isu status halal di restoran Auntie Anne’s dipersenda netizen sebab salah satu nama makanan di kedai tersebut, iaitu ‘Pretzel Dog’ perlu ditukar sebab ada perkataan ‘dog’..

Terbaru, ada sorang brader ni mungkin nak menarik perhatian ramai dengan tweet status acah-acah nak sindir pihak JAKIM..

Tapi, cara brader ni memang tak kena, bukan dapat pujian dan sokongan orang ramai.. Tetapi lelaki ni pulak tak pasal-pasal dah kena kecam dengan netizen.. Kalau ye pun nak popular, jangan tunjuk sangat kebodohan tu.. Simpan sikit kat anak cucu..

Banyak-banyak lawak ko boleh buat, yang ko nak mainkan perkara berkaitan agama Islam dah kenapa bro? Bila bangsa Melayu dan beragama Islam sendiri dah hina agama sendiri, agak-agak korang apa pandangan penganut agama lain terhadap agama Islam?? Boleh pulak mamat ni kata, ‘tak boleh nak sembahyang sebab dalam takbir ada ‘bir’’..

Cukup-cukup la tu nak menyindir pihak JAKIM, korang semua tu macam tak pernah buat silap.. Sikit saja silap, semua nak menyindir.. – MissA/UtaraNews

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s