Pulau Pinang Lubuk Pendatang Asing Dari China

1a-copy

Isu pendatang asing yang berkampung di negara Malaysia dilihat semakin membimbangkan… Masakan tidak… Kerana ramai diantara mereka masuk dan keluar dari negara kita secara haram. Sebenarnya ini salah siapa??

Isu pendatang asing tanpa izin bukan sesuatu yang baru… Walaupun pihak kerajaan telah bersusah payah menjalankan tugas pembersihan dan mengekang kemasukan warga asing secara haram, tetapi kehadiran mereka dilihat langsung tak berubah, malah semakin bertambah.

Siapa punya kerja?? Adakah ini semua salah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak?? Sedangkan Najib sendiri yang arahkan pihak berkuasa untuk melipatgandakan usaha bagi menghalang kemasukan pendatang asing tanpa kawalan.

Tapi rakyat tetap salahkan Najib… Sebenarnya pihak yang mahu mengaut untuk secara pantas dan cepat yang bersalah… Dorang menjalankan kerja-kerja memasukkan pendatang asing secara haram kerana modes operandi tersebut berpotensi untuk kaut keuntungan.

Walaupun usaha tersebut ada yang berjaya dipatahkan… Namun masih banyak lagi dalang-dalang yang melakukan kerja tersebut. Salah Najib jugak ke?? Sedangkan Najib yang selama ini berusaha menyekat perkara tersebut dari terus berlaku.

Sebagai contoh di Pulau Pinang… Negeri tersebut kini sudah menjadi lubuk pendatang asing dari negara China. Korang rasa siapa yang bertanggungjawab dalam hal tersebut?? Malah lambakan peluang pekerjaan di Pulau Pinang hanya diisi oleh pendatang asing dari China, salah siapa??

Apa yang kerajaan DAP lakukan sehingga Pulau Pinang dah jadi lubuk pendatang asing China?? Habis tertutup peluang pekerjaan bagi golongan muda di Pulau Pinang. Patut la di negeri tersebut Gomez tengok dah macam negeri orang China je.

Rupanya ada dalang yang dok bawa masuk pentang asing dari China… Yang Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng, pakai tengok saja dan langsung tak buat kerja pembersihan bagi membasmi pendatang asing yang masuk secara haram.

Itu pun nak salahkan Najib ke?? Sebelum nak tunding jari pada orang lain… Adalah lebih baik bersih dulu negeri yang berada dibawah pemerintahan pembangkang. Mungkin Guan Eng biar pendatang asing bebas bermastautin di Pulau Pinang sebab nak dorang jadi pengundi DAP.

Dengan itu DAP akan dapat terus berkuasa di negeri tersebut… DAP hanya perlu sediakan kad pengenalan secara haram kepada mereka. Dengan itu pendatang asing dari China boleh mengundi untuk DAP… Last-last bila kantoi, salahkan UMNO dan Najib. – TiraGomez/UtaraNews

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s