Macai Pembangkang Sifatkan Penerima BR1M Sebagai Orang Miskin

1a-copy

Celupar betul mulut seorang macai pembangkang ni… Dengan menggunakan akaun facebook bernama “Hachi Dolbie”…. Macai pembangkang ini menyifatkan bahawa rakyat yang menerima dan memohon Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) sebagai orang miskin.

Ujarnya semakin ramai penerima BR1M di negara ini, maknanya semakin ramai orang miskin… Maknanya macai pembangkang tu ibaratkan semua penerima BR1M di Malaysia sebagai orang miskin. Habis tu mak bapak dia yang memohon BR1M tu orang miskin jugak la kot.

Silap-silap dia yang dok kutuk-kutuk dan hina penerima BR1M ni pun dok minta BR1M jugak.. Dah la kutuk pemberian BR1M tapi dia sendiri yang mohon.. Hahaha!

Orang macam ni disifatkan sebagai orang yang tak tahu malu dan tak sedar diri. Tapi kalau nak diikutkan… Memang la bantuan BR1M ni dikhaskan kepada golongan yang berpendapatan rendah. BR1M ni nak bantu mereka… Jadi tak salah pun kalau orang miskin memohon.

Bukannya orang miskin je yang mohon… Tapi orang yang agak berada dan gaji sederhana pun layak memohon… Cuma yang kaya raya je yang tak layak. Rasanya tak perlu kot, macai pembangkang ni hina orang miskin yang mohon BR1M… Kalau dia kaya raya sangat, apa kata dia bantu orang yang miskin ni.

Dok kutuk tapi diri sendiri yang memohon… Bantuan BR1M diberikan bagi meringankan beban rakyat… Tak kisah la orang tu hidup miskin atau sederhana. Kalau dorang layak memohon, jadi tak salah kalau dorang terima BR1M.

Bantuan BR1M ni bukannya menandakan korang sebagai orang miskin atau tidak… Itu la masalah mentaliti rakyat Malaysia… Dah kutuk tapi ambil jugak! Siap gelarkan penerima BR1M sebagai orang miskin… Amboiii, hina sangat ka?? Macam la dia tu mulia sangat!

Malah macai pembangkang itu menyifatkan bahawa semakin ramai orang miskin di negara ini… Mungkin dia tu dah kaya sangat kot! Sebab tu sesuka hati je hina orang miskin ni! Elok lagi lah kerajaan sebab bagi bantuan kepada orang miskin dari macai pembangkang yang’kaya-raya’, tapi tak bagi bantuan apa-apa. Dah tu kutuk pulak orang miskin! Essshhhh, teruk! Perangai yang macam tu memang layak jadi pembangkang. – TiraGomez/UtaraNews

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s