Udang Kering Beracun Tersebar Meluas Di Pasaran

Nampaknya lepas ni semua orang nak makan kena masak sendiri kat rumah la untuk menjamin kebersihan makanan.. Sebab beli makanan kat luar, dah tak dapat nak menjamin kualiti kebersihan..

Terlalu banyak pewarna atau bahan-bahan merbahaya yang diletakkan.. Terbaru, dah viral satu video yang menunjukkan dua orang lelaki tengah sibuk dok memproses udang kering..

Sebabkan nak bagi udang kering tu nampak ‘fresh’ atau erti kata lain nampak seperti warna udang kering oren terang.. Dua orang mamat ni dok semburkan pewarna oren kat udang kering tu..

Patut tengok udang kering warna oren terang je, rupanya dah kena sembur dengan pewarna.. Kejadian katanya berlaku di Pasar Filipina.. Kat mana ada Pasar Filipina?? Tak tahu pula Miss A, kat mana..

Tapi, wanita yang muat naik video ini dedahkan semasa proses buat udang kering ni memang agak menjijikkan, memang tak digalakkan nak beli.. Kalau korang nak beli jugak lantak korang le.. – MissA/UtaraNews

https://www.facebook.com/salitahmae/videos/10154454506920351/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s