Giliran Aznil Hj Nawawi Berlagak Prihatin Dengan Nasib Rakyat

6a-copy

Selepas pengasas produk kecantikan dan kesihatan D’herbs, Dato’ Aliff Syukri yang kaya raya tapi mengaku bahawa dirinya hanya sekadar rakyat marhaen… Dan berjuang kononnya nak menuntut pembelaan terhadap rakyat bagi mengharungi ekonomi yang mencabar sekarang ini.

Kini pengacara popular, Datuk Aznil Hj Nawawi pula nak berlagak prihatin terhadap rakyat… Aznil atau Pak Nil mendakwa, dia dah tak larat nak dengar keluhan dan rintihan rakyat… Rakyat mengeluh kepadanya, KONON terbeban dengan kesempitan pelbagai cabaran dalam ekonomi negara.

Rakyat tak larat nak hadap kegawatan ekonomi dan kos sara hidup yang semakin meningkat… Disebabkan itu Pak Nil mengharapkan agar pembentangan Bajet 2017 kali ini dapat mengubati duka lara rakyat marhaen..

Selaku ikon Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN), dirinya tak sanggup lagi nak dengar keluhan dan kegelisahan rakyat yang semakin kuat… Jadi Pak Nil menuntut agar kerajaan beri sepenuh perhatian pada rakyat.

Alaaa orang kita sekarang ni kerja tak tera mana tapi nak gaji tinggi… Masuk kerja lambat tapi balik awal… Buat kerja cincai je… Curi tulang la, rehat lebih waktu la, lepas tu mintak gaji tinggi. Belanja berlebihan, lepas tu mengadu tak cukup duit.. Kononnya gaji sikit dan kos sara hidup tinggi.

Manja sangat… Beli handbag mahal boleh… Gaji ciput tapi beli kereta mahal dan mewah… Tiap bulan mengadu gaji tak cukup lepas bayar kereta… Miskin tapi gaya hidup mewah mahunya takde duit.

Orang-orang kaya ni senang la cakap sebab dorang tak duduk tempat orang miskin… Korang yang kaya ni, kalau jadi miskin pun korang masih mampu breakfast western hari-hari… Jadi yang miskin ni jangan nak hidup macam yang kaya… Sebab tu korang mengeluh takde duit. – TiraGomez/UtaraNews

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s