Drama Terbaru Cetusan Pengerusi Bersih, Maria Chin Abdullah

5a-copy

Pelik sungguh… Sebelum ini Pengerusi Bersih, Maria Chin Abdullah mendakwa ada menerima ugutan bunuh ala-ala pengganas IS menerusi apalikasi Whatsapp… Tapi apa yang hairannya, Maria kata tak tahu datang dari mana dan siapa yang hantar.

Pelik sungguh… Tak kan tak boleh selidik kot ‘profile’ si penghantar gambar ugutan bunuh tu, betul tak?? Dah cakap dapat ikut Whatsapp kan. Kemudian dakwa pulak, kononnya pembunuh tu ada butiran dan salinan kad pengenalan anaknya.

Pelik sungguh… Maklumat peribadi macam tu boleh pulak pembunuh tu ada kan! Kalau maklumat je, boleh diterima akal… Tapi ini salinan kad pengenalan.. Hahaha!! Apa bodoh sangat anak dia bagi salinan kad pengenalan sesuka hati dekat orang tanpa tujuan yang munasabah.. Esh, tak logik betul..

Sekarang ni lagi pelik… Maria mendakwa akan membuat satu lagi laporan polis… Lepas laporan ugutan bunuh tu… Maria nak buat laporan pasal kereta anaknya disimbah cat merah! Konon pada jam 2.57 pagi tadi, ada penyangak simbah cat pada kereta anak lelakinya.

Anak dia pergi mana waktu-waktu yang macam tu?? Atau dorang dok rumah, lepas tu tetiba sedar ada orang simbah cat merah… Hahaaa.. Macam kuat sangat kan bunyi orang simbah cat tu… Siap tahu lagi jam berapa kejadian tersebut berlaku… Tak tidur lagi mungkin.

Tapi hairan… Kali ni takde pulak Maria sertakan gambar sebagai bukti kereta anaknya kena simbah cat tu… Atau dah bawak kereta anaknya tu pergi bengkel sebab nak cat baru, sampai tak sempat nak ambil gambar?? Haha! Jangan-jangan ni semua drama untuk raih simpati agar rakyat sertai himpunan Bersih 5.

Yela, Bersih sekarang ni kan dah tak berapa nak dapat sambutan… Jadi Maria cipta kisah sedih dan malang sendiri, agar dapat meraih simpati rakyat.. Siapa tahu kan! Berdrama pulak Maria ni kan! Nak cari publisiti agaknya. – TiraGomez/UtaraNews

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s