Amoi Bergaduh Dengan Penguatkuasa MBSA

arguing_1-600x360

Kalau dah semua manusia nak gunakan kuasa viral di media sosial.. Semua benda nak dirakam.. Walaupun dah terang-terang diri sendiri yang salah..

Kalau nak rakam kesalahan orang lain tak apa la jugak, tapi yang masalahnya manusia yang dok bajet rakam sesuatu eksiden sebab nak bagi viral.. Tapi tak sedar yang dia tengah rakam kebodohan diri sendiri..

Netizen bukannya bodoh sampai tak boleh nak nilai yang mana jahat dan yang mana baik.. Contohnya video amoi ni.. Miss A dengar dari perbualan ketiga-tiga individu dalam rakaman ni pun dah tahu siapa yang salah..

Satu video ‘pergaduhan’ mulut antara seorang wanita cina dengan dua orang wanita penguatkuasa MBSA dah viral di media sosial.. Tukang rakam video tu adalah wanita cina tu sendiri..

Kesalahan yang dah dibuat sebab tak letak kupon parking.. Bila nak kena saman mula ‘gelabah biawak’ nak lari dari kena saman.. Macam-macam cerita mula nak pusing tipu penguatkuasa..

Tak payah nak gaduh la benda kecik je kot, tak kisah la rumah kat belakang ke apa.. Dah parking lama kat situ letak jelah kupon, kalau kena saman pun berapa la sangat..

Pergi jelah bayar saman parking tu, tak payah nak rakam-rakam sangat adegan bergaduh macam budak-budak ni..

Kalau dia rakam sebab salah orang lain tak apa.. Ni dia rakam sebab salah dia sendiri.. Dah tu sekarang.. Siapa yang bodoh ni?? – MissA/UtaraNews

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s